Showing posts with label kucingku. Show all posts
Showing posts with label kucingku. Show all posts

kucingku demam.=(

Tuesday, December 29, 2009

hmm since pulang dari Ipoh hari tu...

kucing-kucingku tetiba jatuh sakit... yang first skali demam ialah Aneng & Tommy.. badan mereka panas , asik nak tido dan yang pelik..demam  menyebabkan kaki mereka tertingkot-tingkot...(tapi badan masih stabil)

Kemudian..berjangkit dengan Neli (mak mereka),  dan kemudian Hitam.... kemudian Jerry dan Lola...sob-sob...

Yang alhamdulilah tak kene demam tu , si Labu, Dedek & Nelo..

Kemudian terus pergi ke klinik haiwan berdekatan... macam-macam ubat dia kasik, metaboliq syrup(untuk selera makan), kalsium sirap(kaki yang tertingkot), demam, antibodi dan antibiotik...phewww.....


Haaa vitamin coklat (nutripet) tu masih ada , so tak belilah..

Then pergi seremban.. gi topup makanan kucing.. kedai jual makanan kucing kat sini agak murah..cos die dah re-pack semula.. kalau Royal Canin for adult (1 kg baru rm14) and untuk kitten rm9 (half kg). ..kedai tu betul-betul tepi belakang Giant Ampangan.

Alhamdullilah.. sekarang Tommy, Hitam, Aneng, Neli  dan semakin pulih... dah makan banyak..walaupun masih tak berapa nak aktif..

Cuma Jerry dan Lola.. yang still kurang makan dan asik tido..pagi-pagi bawak dia exercise. tempat mereka ni tido bila sakit..sume atas katil saya.. takpelah...sedih..=(

Hopefully Jerry ngan Lola will get better soon...



jerry..still sick =(

Tuty R.I.P

Wednesday, December 9, 2009

Again....
lepas je aku habis buat entry yg sebelum ni..
my mum panggil.. cakap ada kucing kene langgar depan rumah...

Tuty...
Ya Allah..
satu-satunya kucing ku yang tido atas katil sama-sama..setiap malam....
manja...=(

Padanlaa dua tiga hari ini dia makan sikit...dia pandang aku macam sedih...
dan...die mengiau-ngiau semacam...
I'm  teribly sad..
i am..deeply.. =(.

why after baby..?

LABU..

FYI.. sepanjang umur saya this is the first time...i own a little kitty with a grayish typeof color.ngheee (tapi ade tompok-tompok light orange)... she's actually 2 months old... hyperactive, manja..and sometimes gila.....Sebenarnya siblings dia ada 6 ekor, satu mati...and another one i gave to my friend..so tinggal la 4 ekor. Lagi 3...tak sempat nak berfoto-foto...lagi.huhuu.

LABU
itu saja...buhbye, >:)


(global warming lagi?again kat sini takda hujan... panas..mungkin suhu mencapai 40 Celcius..suhu sekarang tidak menentu. Mungkin monsun barat daya/timur laut sudah berubah?bagaimana dengan buku Geografi?perlu juga diubah?)pheewww....



aktiviti hari ini...

Monday, October 19, 2009

Helloo...

Bermake-up!make-up lagi..! yaaa ahahahaa tah ape jadik tahh...
then camwhoree...pelbagai gayaaa....(yaaa 27 tp jiwa masih muda ya..!)
and tahukah kamu...jikaa kamu tahu teknik angle berfoto..bisa membuatkan..


diri kamu lebih okayy dari..biasa??..ohh maksud saya, contoh...muke temblemm bolehlaaa kempis skit kot...lol..ahahaaa ..



Pimples yang lately naik (mebi sbb hormon @ bakteria disebabkan tak cuci muke lepas balik keje dan terus tidooo)..mula surut..Alhamdulillah... tips? T3 cleanser (rm7.++) jer...and sapu dengan Kiehl's Acne Blemish Control Daily Skin-Clearing Treatment(rm110) untuk healkan scars...harap-harap lepas ni okay..laah..hikss....tapi foto ini, sudah ditepek foundation yang sederhana tebal yaa.. (maaf eyeshadow blending yang sedikit cacat!)




akhir sekali ini foto anak kucing saya yang terbaru..namanya Fatty... ohh dia akan bertuankan ibu baru.. i'm gonna give her to my friend, Dilaa soon..ohh sob-sob..
























sekian...

buh-bye..

esok mau kejee..

Sunday, September 27, 2009

After more than a week bercuti, esok pon terpaksalahh bekerja, ohh frankly speaking, sungguh takda mood untuk esok, tapi forsure depan anak murid nanti kene ada skit hipokrit bagi motivasi mereka supaya ada mood nak blaja, kalo tak confirm mereka-mereka yang tak makan saman tu confirm bercakap tak pon tido..aadoihh...(ape nak buat)

ohh neway, arini still takda cerita fasal kosmetik..

saja mau upload pic kucing-kucing saya... masa diorang baby dulu tak...pernah amik gambar...huhuuhu.. okay...ni semua umornya baru lima bulan lebih...


yang pertama...
ini si mulut bising & makan banyak...namanya Jerry :



yang kedua
ini si hitam legam dan kuat bermain..namenye... Tommy



dan seterusnyaaaa...yang hitam campur coklat tu namanya : Lola... okay die ni pon suka makan...

dan yang paling manja, bulu kembang, gedik dan jelita...yang berwarna oren tu... namanyaa Tuty..
okay... sekian saja untuk post arini... buh-bye ;)

cats! hihihi

Thursday, April 30, 2009

Ini nelo!!!Align Center

nelo berumur kira-kira 1 thn 4 bulan.
nelo adik kepada kucingku baby..(R.I.P)

nelo gumuk...
nelo suka makan...
nelo suka tido.....
nelo lembab..dan pasif sebab die gumuk..
die tak aktif seperti dedek. walaupun dedek lagi kaki tido!

tapi sekarang nelo dah gatal....adaa die nak ngorat neli yang baru
2 minggu beranak....tapi neli tak layan!!hahaha
hahaha...nelo akan dikasi/disunat tak lama lagi...jawabnye... sebab sudah ada kelihatan
dieee menyembur2 die luar-luar rumah...

hahahaha...siappp laaa ko neloooo!!!



masayume.....

Saturday, January 24, 2009

revamped!
if you noticed my new blog layout...cat & mouse...?huhuh..

hmmm saya bosan....
mari main make-up2...
gambar ini mcm poyolah..huhuhu.=p

photo di bawah :

inilah nelo kucing saya, tak pernah letak pic dia kat mana-mana pun.umur dia approx 10 months, fyi dia adik baby..tapi bulu die tak kembang mcm baby.laahh... *sigh*.baby died few months back tragically...=(.

perangai si nelo: suka makan sampai perut buncit,suka tido & suka duduk menyandar,pemalas main bola sebab badan die berat.kah kah kah..seriously berat..


 

Copyright © 2009 Grunge Girl Blogger Template Designed by Ipietoon Blogger Template
Girl Vector Copyrighted to Dapino Colada